2010. augusztus 24., kedd

Húsgombócok paradicsomszósszal

Mindössze annyi a története ennek a receptnek, hogy a kisfiam szereti a rizzsel készült főtt húsgombócokat, levesbetétként vagy bármilyen mártással, és egyszerűen megkívántam tőle.. Kicsit tartottam attól, hogy a gombócok rizs nélkül kemények és szárazak lesznek, de kellemesen csalódtam, jó állagúak és egészen puhák lettek..  Azóta gyakran készítek, mert jól variálható, egyszerű és finom.


Hozzávalók 2 adaghoz (20 db kis gombóc):
- 200 g darált pulykahús
- 1 db tojás
- 10 g zabkorpa
- 10 g lenmag
- 1 pici (v 1gy fél) fokhagyma
- só, bors (esetlen petrezselyem zöld) 
- hús- vagy zöldségleves, amiben megfőzzük.

A mártás: - pár evőkanál sűrű paradicsompüré és kevés víz,
- 2 ek olivaolaj
- fűszerpaprika, só, bors, ízlés szerint
- pici édesítő

A gombóc hozzávalóit keverjük össze, és hagyjuk állni úgy 15-20 percet, majd 20 kis gombócot formázzunk* belőle, és fűszeres vízben (vagy húslevesben) 20-30 perc alatt főzzük ki őket. 
A mártás hozzávalóit én egyszerűen csak összeforralom, és a húsgombócokra öntöm, de lehet e nélkül is enni. Jó hozzá akár egy kevés fűszeres tejsznes mártás, vagy ahogy már írtam, kitűnő levesbetétnek is.

*eleinte 10 gombócot (2x5) készítettem, de így sem túl kicsik és sokkal hamarabb megfőnek..

Egy - kiadós! - adag-ban van (köret nélkül)
- 291 kcal
- 37 g fehérje
- 14 g zsír
- 11 g ch és 3 g rost, azaz
- 7,7 g netto szénhidrát

Egy kevés párolt karfiol vagy brokkoli (vagy egyéb szénhidrátszegény puha zöldség) jól megy hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails