2010. augusztus 19., csütörtök

Szénhidrátszegény galuska

Pár éve már próbálkoztam lowcarb galuskát főzni, az eredmény pedig egészen bíztató volt, de sajnos a receptet nem találtam sehol... így újra kísérletezgetni kezdtem vele, és - bár nem elsőre - megszületett ez a verzió. (Én is találkoztam, a sok helyen szereplő "speciális lisztes", vagy a sok zabkorpával készült tésztával, de én még kevesebb szénhidráttal szerettem volna elkészíteni.)

Az állaga és az íze kicsit lágyabb, erőtlenebb, mint a rendes lisztes galuskáé, de azért hasonlít - ahogy a képen is látszik -, szerintem nagyon finom, és elég kevés a szénhidráttartalma.

Egy adaghoz a recept:
- 1 db tojás
- 10 g (két egészen csapott evőkanál) zabkorpa
- 15 g (3 egészen csapott evőkanál) szójafehérje izolátum
- 1 evőkanál víz
- sós víz - vagy leves - amiben kifőzzük
- pár csepp olivaolaj

Elkészítése: A tojást, a zabkorpát, a vizet és a szójafehérjét nagyon alaposan összekeverjük, és 5-10 percig állni hagyjuk. Utána galuska-szaggatóval lobogó sós vízbe szaggaltjuk, megfőzzük (2-3 perc). A kész galuskára pár csepp olivaolajat teszünk, és sóval, borssal - vagy amilyen fűszerrel szeretnénk, - ízesítjük.

Az adagban van körülbelül:
- 122 kcal
- 15 g fehérje
- 11 g zsír
- 6 g szénhidrát és 1,8 g rost, azaz
- 4,2 g netto szénhidrát

Nem lett túl nagy adag, de szerintem pont elég. Lehet, hogy más összetételt is ki fogok próbálni, de én már ezzel nagyon elégedett voltam. Ha már nagyon hiányzik a köret a paprikásokhoz, akkor egy próbát mindenképpen megér.:)

2 megjegyzés:

  1. De jo, koszonjuk :))) Legkozelebbi gombaporkolthoz mar nokedlit fogok enni :DD Tiszta Amerika :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm:) nagyon gyorsan elkészül, és tényleg hasonlít, bár lágyabb, puhább az állaga.
    Ha elkészíted, örülnék, ha megosztanád a tapasztaltod :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails