2010. szeptember 20., hétfő

"Almás" LC palacsinta - cukkinivel

Bár már lassan vége a cukkiniszezonnak, nekem még van egy érdekes, édes receptem :) Már olvastam régebben is cukkinis palacsintáról, azonban az ezen az oldalon található leírás végleg elindította a fantáziámat.   Azt írja, hogy mivel a cukkini kevéske saját aromával rendelkezik, egy kis "noszogatással" szívesen utánoz más ízeket, például könnyen átváltozik - kinézetében és illatában is - almává:)

Az egyik legegyszerűbb low carb palacsintareceptet  választottam a kísérlethez, és bár lehet rajta még javítgatni, szerintem elég meggyőző lett az eredmény.


Mivel a fenti receptben található alapanyagok nem voltak elérhetők számomra, a cukkini "noszogatása" a következőket jelentette nálam:

200 g meghámozott (nagy cukkini esetén a legbelső szivacsos/magos résztől megszabadított) cukkinit vékony csíkokra vágunk vagy legyalulunk, majd 1 dl vízhez adott 2 evőkanál almaecettel és édesítővel, (én most 2 nagyobb csipet Stevia port használtam,) egészen kis lángon úgy fél órát "abáljuk", azaz forráspont alatt főzzük. Nem szabad, hogy szétessen a cukkini, az a jó, ha enyhén opálos lesz. Hasonlóan fog kinézni, mint a főtt alma, és az almaecetnek köszönhetően az íze is hasonlítani fog. Ezután óvatosan szedjük papírszalvétára, takarjuk is le vele és szárítgassuk meg.

A palacsintához - amiből szintén végtelen számú recept létezik, szénhidrátszegény formában is - a következőket használtam:
- 2 darab tojás
- 40 ml  (v. 4 evőkanál) habtejszín
- 20 g zabkorpa
- 20 g darált mandula
- kevés citromhéj
- 1 kis csipet Stevia por
- (esetleg fahéj, ízlés szerint)
Összeállítása: a palacsinta hozzávalóit összekevertem, majd 5 - 10 perc állás után óvatosan hozzáadtam a lecsepegtetett cukkinit. Pár csepp olajon (lehet vajon is) kisütöttem a palacsintákat.

A félkész palacsinták nagyon törékenyek, ezért ne forró serpenyőben süssük, hanem mérsékelt lángon, türelmesen, óvatosan mozgatva őket. Nekem egy sem esett szét, de érezhetően kényesebbek egy lisztes palacsintánál. Amikor már kellően átsült az egyik fele, egyben meg lehet őket fordítani.

Összesen 12 darab kis palacsintát készítettem, és kihülés után hármasával lefagyasztottam őket.

Így egy darabban van:
- 43 kcal
- 2,8 g fehérje
- 3,5 g zsír
- 2,4 g szénhidrát és 0,7 g rost, azaz
- 1,7 g netto ch*

Nekem nagyon ízlettek a kis palacsinták, (nehéz volt 3 darabnál megállni :) ), bár az almaecet miatt egy ici picit savanykásak lettek az "almáim". Szerintem érdemes kipróbálni, én örülök, hogy lapul még egy pár csomag a hűtőmben..

*A nettó szénhidrát számolásáról és fontosságáról tudom, hogy megoszlanak a vélemények, az a legjobb, ha mindenki a saját módszere alapján utánaszámol ezeknek az értékeknek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails