2010. október 4., hétfő

Fekete-erdő torta szénhidrátszegényen

Ez a torta mindig is egyik gyengém volt, és miután számos LC piskóta receptet kipróbáltam, és végre találtam egy egészen használhatót, rögtön ez a nagyon egyszerű, de fenségesen finom desszert jutott az eszembe. Ünnepi alkalomra készült - születésnapra - és tudom, hogy nem a diéta elejére való, talán inkább a "súlymegtartás" fázisba, és nem azért mert sok lenne benne a szénhidrát, hanem mert nagyon nehéz belőle pár falatocskát enni. A jó hír, hogy szépen szeletelhető és fagyasztható, de szerintem az a legjobb, inkább másokat is megkínálunk vele, és gyorsan elfogy.:) 
Szinte minden elemén van még mit javítgatni ennek a receptnek,  a szénhidrátokkal is lehet itt-ott spórolni, de nekünk ez így is nagyon ízlett..:)

Hozzávalók a piskótához:
- 4 darab közepes tojás szétválasztva
- 2 evőkanál víz
- 50 g darált mandula
- 10 g kakaópor
- 10 ml folyékony édesítő (vagy más cukorpótló)
- vanília eszencia
- kevés reszelt citromhéj
- 1 nagyobb csipet tisztított borkő (esetleg borkősav)

a töltélékhez:
- 400 ml habtejszín
- 7 ml folyékony édesítő (vagy más cukorpótló)
- 2 csapott evőkanál zselatin
- 0,5 dl víz
- rumaroma (sajnos a rumban nagyon sok a cukor)
- vanília eszencia
- (fagyasztott) meggy
- 50g diétás meggylekvár (elhagyható)
- 5 g (egy kis kocka) étcsoki

Elkészítése:
A tojás sárgáját keverjük össze az édesítővel, a vanília eszenciával és a 2 evőkanál vízzel, majd adjuk hozzá a kakaóporral és citromhéjjal elkevert darált mandulát. A tojás fehérjét a borkővel verjük addig, amíg egészen kemény és fényes nem lesz, majd az 1/3-át alaposan keverjük bele a mandulás masszába (ez kellően fellazítja), végül óvatosan, hogy ne törjük össze, adjuk hozzá a maradék tojáshabot. Előmelegített, nem légkeverésés sütőben,190 fokon 20-25 perc alatt süssük meg. Én 1/3 - 2/3 részére osztottam a tésztát, és két szilikonos tortaformában sütöttem ki a tortalapokat, majd a vastag lapot kihűlés után kettévágtam.

A töltelék:
Két evőkanál zselatint fél deci hideg vízben, - amihez a vaníliát és az édesítőt is hozzáadtam, - alaposan elkevertem, majd addig forrósítottam - nem forraltam -, amíg a zselatin teljesen el nem olvadt. Vízfűrdőben hűtöttem kicsit, majd a félig felvert habtejszínhez adtam, és együtt keményre vertem őket. Az olvasztott meggyet 1 evőkanál vízzel és a rumaromával felforraltam, majd  lecsepegtettem és kihülés után 4 db-ra vágtam minden szemet.  (8 kis darabkát eltettem a díszítéshez) A diétás meggydzsemmel megkent alsó lapra először a meggy felét szépen elosztottam, majd megkentem a tejszínhab cca 1/4-1/3-val. A második lapot ugyan így készítettem el, és a maradék 1/3-1/2 tejszínhabbal kívül is bevontam a tortát. Egy kis kocka étcsokit reszeltem a tetejére, majd utolsó kis tejszínhab maradékkal és a félretett meggydarabokkal feldíszítettem a torát.
 
A képen 1/8 szelet látható, ami tartalmaz:
- 235 kcal
- 8,5 g fehérjét
- 23,5 g zsírt
- 6,4 g szénhidrátot, és 1,4 g rostot, azaz
- 5 g netto szénhidrátot

Nincs benne "különleges" hozzávaló, és egészen gyorsan elkészült. Nem lett különösebben elegáns, de azért mutatós, és én nem csak az ízével, hanem a szénhidráttartalmával is elégett voltam.


1 megjegyzés:

  1. Hát ez igazán nagyszerű! Születésnapomra épp fekete erdőre vágyakozom... :-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails