2010. november 12., péntek

Egyszerű lenmagos kenyér

Számtalan lenmagkenyér recept található a magyar és nemzetközi oldalakon, én is elég sokat kipróbáltam már. Ez a saját verzióm, ami annyira egyszerű, hogy - anno - gyakran munkába indulás előtt pár perc alatt kikevertem, és mire elkészültem, nemcsak hogy megsült, de ki is hűlt annyira, hogy felszeleteljem és elcsomagoljam.

A recept előtt azonban egy kis magyarázkodás.. már elég régen nem írtam, pedig még igazán sok érdekes receptem van, amit szeretnék megosztani itt. Pár közülük félkészen várja a publikálást, mások csak a saját jegyzeteimben lapulnak. Sajnos nem tudom, hogy mikor lesz időm (vagy energiám?) blogolni őket, mivel jövőhéten kezdek ismét dolgozni, és itthon is mindenféle változások foglalják le az időmet. Azért köszönöm azoknak, akik olvasgatnak, remélem az eddigi receptek is adnak pár ötletet azoknak, akik szénhidrátszegényen igyekeznek étkezni:)

És akkor a recept:
- 100 g darált lenmag
- 1 db tojás
- 0,5 dl víz
- 1 evőkanál olívaolaj
- 1 kávéskanál sütőpor
- 1/2 kávéskanál só (illetve ízlés szerint...)
- 1 kiskanál szezámmag a tetejére

Elkészítése:
Adjuk a tojáshoz az olajat és a vizet, majd alaposan keverjük az egészet a sütőporral és sóval összekevert lenmaghoz. Én egy szilikonos püspökkenyér-formába* teszem a masszát, vizes kanállal szépen eloszlatom, és megszórom a szezámmaggal (ez után érdemes vizes kanállal lesimítani a tetejét, így sütés után nem potyog le róla a szezámmag...) Az összekeverés után ne hagyjuk állni, hanem rögtön süssük is meg, 175 fokon (légkeveréssel) 20 perc alatt készen van. Egy csinos kis lapos kenyeret kapunk, amit pl. én 4 háromszögre vágok. Természetesen lehet nagyobb adagot is készíteni, nekem valamiért ez vált be...
*viszonylag kicsi, az aljánál 7x13 cm, a pereménél pedig 10x20 cm-es formát használok.

 4 részre osztva a kenyerünket, 1 adagban lesz:
- 137 kcal
- 9,3 g fehérje
- 13 g zsír
- 7,5 g szénhidrát, és 6,5 g rost
- 1 g netto ch

Mivel már elég sok kenyér és péksüti helyettesítő receptem van, nem készítem ezt sem túl gyakran, de mindenképpen változatossá teheti a reggeli étkezéseket. A kedvencem a tonhal- vagy tojássalátával megtöltött lenmagos kenyér, de nagyon finom lowcarb krémlevesekhez is (mondjuk sajttal) megpirítani egy adagot.

Igaz, hogy nem lesz belőle túl nagy szendvics, de sok folyadékkal fogyasztva nagyon laktató, mivel nagyon magas a rosttartalma (van olyan tápanyagtáblázat, amely szerint a lenmagból egyáltalán nem is szívódik fel szénhidrát, de azért ebben nem vagyok teljesen biztos). Nekem ebédre mindig elég volt egy alaposan megtöltött kenyérke, egy óriási bögre teával.

2 megjegyzés:

  1. Hello! Nagyon szuperek a receptjeid, sajnálom, hogy már rég nem raksz fel újakat!:(

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails